Zoeken in deze blog

woensdag 12 oktober 2011

Slim was sorteren en draaien

'Ik werd altijd (bijna) gek van het uitsorteren van de was en het bepalen wanneer ik welke was nu moest gaan draaien.
Voordat ik kon beginnen met wassen (of niet) had ik de wasmanden omgekieperd, gesorteerd om vaak tot de conclusie te komen dat ik van alle wasje een halve trommel heb. Het volgende heb ik toen bedacht: ik heb 4 stapelwasbakken (Ikea wit doorzichtig) gekocht en sorteer de was al bij het opruimen: wit bij wit, bont bij bont en fijne was en donkere was apart. Iedere keer als ik vanuit de badkamers de wasmanden leeg zie ik welke wasbak vol is en welke nog niet.Is de wasbak halfvol dan nog een dagje of 2 wachten.... Zo was ik nooit halve trommels en ben ik geen tijd meer kwijt met het uitsorteren van was om uiteindelijk te kunnen bepalen welke wassoort er nu aan de beurt is om gewassen te worden. Gemakkelijk, snel en milieubewust!' - Katja