Zoeken in deze blog

vrijdag 1 januari 2010

Huishouden zonder sleur

Bij saaie, steeds terugkerende huishoudelijke klusjes, zoals afwassen, strijken of de was ophangen, probeer ik de sleur tegen te gaan door dat steeds op afwisselende ‘’manieren” te doen. Dat prikkelt mijn creativiteit. Ik probeer de was bijvoorbeeld zo snel mogelijk op te hangen of met mijn volle aandacht op iets waar ik over wil nadenken of juist leuk op kleur. Of ik bel ondertussen met een vriendin of zet een lekker actief muziekje op waar ik lekker mee meezing. Of ik beloof mezelf een pauze met een cappuccino met speculaasje en een tijdschrift, of een klusje waar ik echt zin in heb. Strijken doe ik alleen bij een mooie film of op maandagavond terwijl ik Spoorloos kijk. Zo probeer ik zelfs de meest saaie dingen zo leuk mogelijk te maken, zodat ik me er zelfs op kan gaan verheugen.
Jacquelien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten