Zoeken in deze blog

zondag 10 januari 2010

Elk gezinslid een eigen kleur

Deze tip heb ik ergens gelezen en meteen op alles in huis toegepast. Jan (mijn man) heeft alles groen, Laura (oudste dochter) heeft alles rood, Nadia (jongste dochter) heeft alles blauw, en ik heb alles in de kleur die overblijft. Dit geldt niet alleen voor tandenborstels of handdoeken, maar ook voor de tekst in onze famile-agenda.
Er staat 1 agenda in de keuken. Ik heb een 4-kleurenpen gekocht en iedereen is verplicht zijn/haar afspraak er zelf in te zetten in zijn/haar kleur; zo hoef je er niet steeds je naam bij te zetten maar alleen wat de afspraak is. Staat de afspraak er niet in en is er een ander plan op dat moment, dan gaat dat voor. Had je afspraak maar in de agenda moeten staan! Je kunt het kleurenschema trouwens ook doorvoeren voor andere zaken, zoals je huissleutels of fietssleutels, maar dat moet ik zelf nog doen.
Adriana

Geen opmerkingen:

Een reactie posten