Zoeken in deze blog

donderdag 3 december 2009

Apparaten ontkalken

Ik heb een handige manier om al m'n apparaten van binnen schoon te houden. In de eerste week van een nieuwe maand vul ik het koffiezetapparaat en de waterkoker met azijn en water (half om half). Ik laat het koffiezetapparaat doorlopen en kook het water in de waterkoker. Onderwijl zet ik de vaatwasser en wasmachine aan met speciaal middel om vuil te verwijderen. De droger reinig ik goed door het pluizenbakje uit te zuigen. Als de machines draaien, giet ik het hete water met azijn uit de waterkoker door het afvoerputje, en met het water uit het koffiezetapparaat doe ik de overige afvoerputjes.
Zo werk ik al deze klusjes snel af en vergeet ze (bijna) nooit. Onze apparaten gaan al heel lang mee en ik vermoed dat ze ons dankbaar zijn voor deze behandeling. Als je niet werkt op maandag kun je ook alles op de maandag van de sirene doen!
Ans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten