Zoeken in deze blog

donderdag 31 december 2009

Kleding kopen

Om de twee maanden, op de 25 ste van de maand (na ontvangst van mijn loon) koop ik voor 100 Euro kleding die ik direct aan kan. Ik zoek dan kleding die mij echt goed past en mooi staat en waarvan ik zeker weet dat ik het graag ga dragen. Dat klinkt logisch, maar toch liet ik mij vaak verleiden. Dan kocht ik alvast kleding voor als het kouder zou worden of juist warmer.
Nu koop ik voor precies de juiste temperatuur. Ik draag die kleding dan ook direct en zeer regelmatig de daarop volgende weken en maanden, en hang het dus niet in de kast voor een feestje en dergelijke. Het voordeel is dat ik zo het gevoel heb dat ik vaak in het nieuw loop, dat ik me kan bedwingen tot vreemde aankopen en precies weet wat ik ga uitgeven. En na twee maanden heb ik echt weer zin om wat moois uit te zoeken. Doordat het iets duurdere kleding is, kan de kleding in het najaar/voorjaar ook weer worden dragen. Ik zorg dat ik per seizoen vier kledingsstelletjes heb, waar ik mij lekker in voel en wat ik goed vind staan. En de klerenkast puilt niet uit: alleen maar voordeel...'
Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten